dinsdag 9 november 2010

Sofie Van Moll aan de slag met chocolade voor 'Volt'


Op woensdag 13 oktober zette 'Volt' presentatrice, actrice en zangeres Sofie Van Moll aan het werk in een chocoladefabriek. In de studio vertelt Sofie Van Moll over het bandwerk dat ze er verricht heeft.

Daarnaast heeft 'Volt' het deze week over de minimumgrens om een rijbewijs te halen, de prijs-kwaliteitsverhouding van jeansbroeken en prijsverschillen bij kleine verbouwingen. Kobe Ilsen mobiliseert ten slotte de brandweer van Genk en de kersverse Miss Limburg voor een nieuwe reclametest.

Zou Sofie Van Moll, van programma’s als 'Goeie Vrijdag', 'Urbain' en 'Spring', al ooit gewerkt hebben? Niet acteren, presenteren of zingen, maar echt fysiek werk? Voor 'Volt' gaat Sofie aan de slag in een chocoladefabriek. Ze staat er een dag lang aan de band. Is het hard labeur dat toch leuk kan zijn? Afstompend, of net niet? In 'Volt' vertelt Sofie Van Moll over haar ervaringen.

Autorijden vanaf 22?
Terwijl het aantal verkeersdoden in ons land licht daalt, blijven weekendongevallen een zware tol eisen. Het zijn vooral jongeren die er het slachtoffer van worden. Is het wel verantwoord om de jeugd zo vroeg de weg op te laten? Is achttien jaar niet te jong om een rijbewijs te halen? In Volt de naakte waarheid.

Verkeersdeskundige Kris Peeters (niet de minister-president) pleit ervoor om de leeftijd op te trekken. Een rijbewijs op pakweg 22 jaar, is dat een oplossing? Martine Tanghe en Kobe Ilsen hebben het erover in de 'Volt'-discussie van de week.

Undercover in de bouw
Een kleine verbouwing, maar net groot genoeg om er toch een architect bij te roepen. De undercoverreporter van 'Volt' wilde verbouwen en liet een aantal offertes maken. Hoe ver lopen de prijzen uiteen?

Een jeans tegen elke prijs
Jeansbroeken zijn er in alle maten, kleuren en prijzen. Van vijf euro – aan halve prijs, het moet gezegd – bij Wibra tot ongeveer vijfhonderd euro voor een exemplaar van Prps, een merk waarin David Beckham en Brad Pitt al zouden zijn gesignaleerd. Is er een kwaliteitsverschil? Zijn de goedkoopste broeken per definitie waardeloos? Of betalen consumenten toch vooral de naam? Kobe zoekt het uit.

Gillette in de reclametest
Is Gillette de referentie in de wereld van scheren en mesjes? The best a man can get, zoals de slogan het verwoordt? Kobe Ilsen trekt met Gillette en andere scheermesjes naar de brandweerkazerne van Genk. En kijk, is dat niet de kersverse Miss Limburg die daar om de hoek komt kijken? Niemand beter geplaatst om te oordelen over de zachtheid van mannenkinnen.

In 'Volt' vertelt Sofie Van Moll over haar ervaringen in een chocoladefabriek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten